 |
Меню  |
 |
|
|
„Евровизия. Музеите представят Европа”  |
 |
|
 |
Logo-IPA-Bulgaria-North Macedonia  |
 |
|
 |
|
 |
 |
 |
Вътрешни правила-ЗЗЛД  |
 |
|
ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА РЕГИОНАЛЕН ИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ „АКАД. Й. ИВАНОВ" - КЮСТЕНДИЛ
Обща информация
Считано от 25 май'2018 г. се прилага Регламент (EC) 2016/679 (General Data Protection Regulation -GDPR) на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните). Отговорен по защита на данните: Мартин Емилов Атанасов, rmuseum.kn@mail.bg, гр. Кюстендил, бул. ,,България" № 55
1. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ 1.1. Настоящите правила уреждат реда и условията за събиране, обработване, съхраняване и защита на личните данни в РЕГИОНАЛЕН ИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ „АКАД. Й. ИВАНОВ" - КЮСТЕНДИЛ, в съответствие със ЗЗЛД и Регламент (EC) 2016/679 (GDPR). 1.2. Те са задължителни за всички служители, стажанти и външни изпълнители, които имат достъп до лични данни в рамките на дейността на музея. 2. ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ ЗА ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ Личните данни се обработват: • законосъобразно, добросъвестно и прозрачно; • за конкретни, изрично указани и легитимни цели; • в минимален обем, необходим за постигане на целите; • точно и актуално; • за срок не по-дълъг от необходимото; • с подходящи технически и организационни мерки за сигурност.
3. ЦЕЛИ НА ОБРАБОТКАТА Музеят обработва лични данни във връзка със следните дейности: • сключване и изпълнение на трудови и граждански договори; • водене на счетоводна отчетност и изпълнение на законови задължения; • администриране на посетителски резервации и събития; • видеонаблюдение с цел сигурност; • комуникация с дарители, партньори и клиенти; • управление на доброволци и образователни програми. 4. КАТЕГОРИИ ЛИЧНИ ДАННИ Данни, които музеят може да обработва: • Имена, ЕГН, адрес, телефон, имейл; • Данни за трудова заетост; • Банкови сметки (за изплащане на възнаграждения/дарения); • Образ и глас (при видеонаблюдение или публични събития). 5. ДОСТЪП И СЪХРАНЕНИЕ • Само оправомощени лица имат достъп до лични данни. • Достъпът се контролира чрез индивидуални пароли, ключове и лог файлове. • Хартиените документи се съхраняват в заключени шкафове. • Данните се съхраняват само за необходимия срок, определен от закона или договора.
6. ПРАВА НА СУБЕКТИТЕ НА ДАННИ Субектите на данни (напр. служители, посетители) имат право на: • достьп до личните си данни; • коригиране или изтриване; • ограничаване на обработката; • възражение срещу обработката; • преносимост на данните; • жалба до КЗЛД;
7. ТЕХНИЧЕСКИ И ОРГАНИЗАЦИОННИ МЕРКИ • Антивирусна защита и криптиране на информация; • Редовен архив на данни; • Ограничен физически достъп до помещения; • Провеждане на обучения на персонала.
8. ДОКЛАДВАНЕ НА НАРУШЕНИЯ В случай на нарушение на сигурността на личните данни: • Незабавно се уведомява отговорното лице/ръководството; • При необходимост се уведомява КЗЛД в срок до 72 часа; • Води се регистър на инцидентите. 9. КОНТРОЛ • Провеждат се периодични проверки и актуализации на процедурите.
10. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ • Настоящите правила се одобряват от директора на музея; • Подлежат на актуализация при нормативни промени; • Влизат в сила от датата на подписването им.
Директор: /Валентин Дебочичкн/
|
|
ПОЛИТИКА 3 А ПОВЕРИТЕЛНОСТ HA РЕГИОНАЛЕН ИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ „АКАД. Й. ИВАНОВ"- КЮСТЕНДИЛ
Настоящата политика за поверителност описва, как Регионален исторически музей „Акад. И. Ийанов"- Кюстендил събира, използва, съхранява и защитава личната информация на своите посетители, дарители, участници в събития, онлайн потребители и други заинтересовани страни.
1. Събиране на лична информация Музеят може да събира следните видове лична информация: • Име, фамилия • Имейл адрес • Телефонен номер • Пощенски адрес • Данни за плащане (при покупки или дарения) • Информация от форми за регистрация, анкети или участие в събития • IP адрес и данни за използване на уебсайта
2. Цели на обработка на личните данни Личните данни се използват за: • Администриране на посещения и събития • Изпращане на информационни бюлетини и покани • Управление на дарения и членства • Подобряване на потребителското изживяване онлайн • Спазване на законови задължения
3. Съхранение на данни Събраните данни се съхраняват за период, необходим за изпълнение на посочените цели, освен ако не се изисква по-дълъг срок от закона. Музеят прилага подходящи технически и организационни мерки за защита на личните данни.
4. Предаване на лични данни на трети страни Музеят не предоставя лични данни на трети страни без изричното съгласие на субектите, освен когато това се изисква по закон или при необходимост за изпълнение на договорни задължения чрез доверени партньори (напр. доставчици на онлайн услуги).
5. Права на субектите на данни Съгласно Общия регламент за защита на данните (GDPR), Вие имате право: ^
• Да получите достъп до Вашите лични данни • Да поискате корекция или изтриване на данни • Да ограничите или възразите срещу обработката • Да оттеглите съгласието си по всяко време • Да подадете жалба до Комисията за защита на личните данни
6. Бисквитки и днлайн проследяване Уебсайтът на музея може да използва бисквитки за подобряване на функционалността и анализа на трафика. Можете да управлявате своите предпочитания относно бисквитките чрез настройките на браузъра си.
7. Промени в политиката за поверителност Музеят си запазва правото да актуализира настоящата политика. Всички промени ще бъдат публикувани на уебсайта с актуализирана дата.
8. Контакти За въпроси относно защитата на личните Ви данни, можете да се свържете с нас на- Адрес: гр. Кюстендил, бул. „България" № 55 Телефон: 0895 54 13 69 Имейл: miuseum.kn@mail.bg Лице за контакт по защита на данните: Мартин Емилов Атанасов
|
|
ПРАВИЛА ЗА ВЪТРЕШНО ПОДАВАНЕ НА СИГНАЛИ ПО ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ (ЗЗЛПСПОИН/ЗАКОНА) В РЕГИОНАЛЕН ИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ „АКАД. Й. ИВАНОВ"- КЮСТЕНДИЛ
В РЕГИОНАЛЕН ИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ „АКАД. Й. ИВАНОВ" - КЮСТЕНДИЛ, като публичен субект е изграден вътрешен канал за подаване на сигнали за нарушения на българското и европейско законодателство в определени области, чрез който се гарантира от една страна запазване в тайна самоличността на подателя на сигнала, и от друга, ефективното му разследване с оглед ограничаване и преустановяване на съществуващи и потенциални нарушения. Подробно регламентиране на условията, реда и обработването на сигналите е уредено в утвърдените със Заповед № 33/21.07.2025 г. на Директора на РИМ КЮСТЕНДИЛ (Вътрешни правила) за приемане, регистриране и обработване на сигнали съгласно Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения, с които сте длъжни да се запознаете и са достъпни на Ваше разположение в Деловодството на Музея, всеки работен ден от 08:30 до 17:00 ч.
КАК МОГАТ ДА СЕ ПОДАВА СИГНАЛИ ПО ТОЗИ ЗАКОН? Сигнали за нарушения може да подадете писмено, устно, по електронна поща, по телефона, чрез изрично, писмено упълномощено лице или чрез предварително уговорена лична среща със служителя в РИМ КЮСТЕНДИЛ, който отговаря за обработването на сигнали. Може да ползвате утвърдения образец, който е приложен към настоящите указания. В случай, че не използвате този образец, сигналът Ви следва да съдържа най-малко следното: - трите имена, адрес и телефон на подателя, както и електронен адрес, ако има такъв; - имената на лицето, срещу което се подава сигналът, и неговата месторабота, ако сигналът се подава срещу конкретни лица и те са известни; - конкретни данни за нарушение или за реална опасност такова да бъде извършено, място и период на извършване на нарушението, ако такова е извършено, описание на деянието или обстановката и други обстоятелства, доколкото такива са известни на сигнализиращото лице; - дата на подаване на сигнала; - подпис, електронен подпис или друга идентификация на подателя.
КЪДЕ СЕ ПОДАВАТ СИГНАЛИТЕ? 1. Чрез вътрешния канал за подаване на сигнали на РИМ КЮСТЕНДИЛ на rmuseum.kn@mail.bg, гр. Кюстендил, бул. „България" № 55, на вниманието на Мартин Емилов Атанасов; 2. Чрез външен канал за подаване на сигнали до Комисията за защита на личните данни: - по имейл whistleblowing@cpdp.bg - по поща на адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров" № 2 - устно - на място в КЗЛД на адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров" № 2 3. Чрез публично оповестяване на нарушения в електронни издания, радио, телевизия 1 интернет и др. v
КОЙ МОЖЕ ДА ПОДАВА СИГНАЛ ЗА НАРУШЕНИЯ И ДА СЕ ПОЛЗВА ОТ ЗАЩИТАТА ПО ЗАКОНА? Всеки служител на РИМ КЮСТЕНДИЛ, както и: - други лица, които полагат наемен труд, независимо от характера на работата, от начина на заплащането и от източника на финансирането; - лица, които полагат труд без трудово правоотношение и/или упражняват свободна професия и/или занаятчийска дейност в полза или за сметка на РИМ КЮСТЕНДИЛ; - доброволци или стажанти; - лица, които работят за подизпълнител или доставчик на РИМ КЮСТЕНДИЛ; - кандидати за работа, участвали в конкурс или друга форма на подбор за постъпване на работа и получили в това качество информация за нарушение; - служители на РИМ КЮСТЕНДИЛ, когато информацията е получена в рамките на трудово правоотношение с РИМ КЮСТЕНДИЛ, което е прекратено към момента на подаване на сигнала или на публичното оповестяване. - всяко друго сигнализиращо лице, което подава сигнал за нарушение, станало му известно в работен контекст. - лица, които помагат на сигнализиращото лице в процеса на подаване на сигнал; - лица, които са свързани със сигнализиращото лице и които могат да бъдат подложени на репресивни ответни действия поради сигнализирането; - юридически лица, в които сигнализиращото лице притежава дялово участие, за които работи или с които е свързано по друг начин в работен контекст.
ЗА КАКВИ НАРУШЕНИЯ МОЖЕ ДА СЕ ПОДАВА СИГНАЛ? Областите, за които може да подадете сигнал за нарушения са: 1. Нарушения на българското законодателство или на посочените в приложението към Закона актове на Европейския съюз в областта на: а) обществените поръчки; б) финансовите услуги, продукти и пазари и предотвратяването на изпирането на пари и финансирането на тероризма; в) безопасността и съответствието на продуктите; г) безопасността на транспорта; д) опазването на околната среда; е) радиационната защита и ядрената безопасност; ж) безопасността на храните и фуражите, здравето на животните и хуманното отношение към тях; з) общественото здраве; и) защитата на потребителите; к) защитата на неприкосновеността на личния живот и личните данни; л) сигурността на мрежите и информационните системи; м) правилата за заплащане на дължими публични държавни и общински вземания; н) трудовото законодателство; о) законодателството, свързано с изпълнението на държавна служба. 2. Нарушения на правилата на вътрешния пазар в Европейския съюз по отношение на свободното движение на стоки, хора, услуги и капитали; 3. Нарушения, свързани с трансгранични данъчни схеми, чиято цел е да се получи данъчно предимство, което противоречи на предмета или на целта на приложимото право в областта на корпоративното данъчно облагане; 2 4. Извършено престъпление от общ характер, за което лице - подател на сигнала, е узнало във връзка с извършване на своята работа или при изпълнение на служебните си задължения;
КАКВИ СИГНАЛИ HE СЕ РАЗГЛЕЖДАТ? - Анонимни сигнали; - Сигнали за нарушения, извършени преди повече от 2 години от датата на подаване на сигнала; - Сигнали, които са явно неоснователни, явно маловажни или съдържат очевидно неверни твърдения.
КАКВИ ПРАВА И ЗАЩИТА ИМАТЕ КАТО ПОДАТЕЛ НА СИГНАЛА, КАКТО И СВЪРЗАНИТЕ С ВАС ЛИЦА? 1. Забрана за всяка форма на ответни действия във връзка с подадения сигнал, имащи характера на репресия и поставящи тези лица в неблагоприятно положение, както и заплахи или опити за такива действия, включително под формата на: а) временно отстраняване, уволнение или прилагане на друго основание за прекратяване на правоотношението, по което лице полага наемен труд; б) понижаване в длъжност или забавяне на повишение в длъжност; в) изменение на мястото или характера на работата, продължителността на работното време или намаляване на възнаграждението; г) отказ за осигуряване на обучение за поддържане и повишаване на професионалната квалификация на работника или служителя; д) отрицателна оценка на работата, включително в препоръка за работа; е) прилагане на имуществена и/или дисциплинарна отговорност, включително налагане на дисциплинарни наказания; ж) принуда, отхвърляне, заплашване за предприемане на ответни действия или действия, изразени физически, словесно или по друг начин, които имат за цел накърняване на достойнството на лицето и създаване на враждебна професионална среда; з) пряка или непряка дискриминация, неравностойно или неблагоприятно третиране; и) отнемане на възможност за преминаване от срочен трудов договор на трудов договор за неопределено време, когато работникът или служителят е имал законно право да му бъде предложена постоянна работа; й) предсрочно прекратяване на срочен трудов договор или отказ за повторно сключване, когато такова е допустимо по закон; к) вреди, включително за репутацията на лицето, по-специално в социалните мрежи, или финансови загуби, включително загуба на бизнес и загуба на доход; л) включване в списък, изготвен въз основа на официално или неофициално споразумение, в сектор или в отрасъл, което може да доведе до това лицето да не може да постъпи на работаили да не може да достави стока или услуга в този сектор или отрасъл (черен списък); м) предсрочно прекратяване или разваляне на договор за доставка на стоки или услуги, когато лицето е доставчик; н) прекратяване на лиценз или разрешение; о) насочване на лицето към извършване на медицински преглед. 2. право на запазване на самоличността Ви в тайна. Единствено оправомощените да приемат и разглеждат сигнали служители ще имат достъп до данните за Вашата самоличност; 3. право на информация във връзка движението и резултата от проверката по подадения от тях сигнал в законоустановените срокове. В 7-дневен срок от подаването на сигнала, служителят, който отговаря за обработването му е длъжен да Ви предостави Уникален' идентификационен номер. В 3-месечен срок от подаването на сигнала, същият служител следва да Ви уведоми за резултата от сигнала. В хода на обработването му, той може да се свърже с Вас за отстраняване на Нередовности по сигнала, предоставяне на допълнителни данни и доказателства; 4. право да подадете сигнал устно или писмено; 5. право да откажете да подпишете формуляр за регистриране на сигнали; 6. право да откажете самоличността Ви да бъде разкрита в случай, че това се налага за целите на разследването на сигнала от компетентните органи; 7. право да оповестите публично информация за нарушения, която Ви е станала известна в работен контекст; 8. право да подадете сигнала си пред КЛЗД или друг компетентен в съответната област орган. Можете да се ползвате от горните права, при условие че: 1. е имало основателна причина да считате, че подадената информация за нарушението в сигнала е била вярна към момента на подаването й и че тази информация попада в обхвата на Закона, посочен по-горе и 2. сте подал сигнал за нарушение при условията и по реда на Закона и Вътрешните правила. НОСИТЕ ЛИ ОТГОВОРНОСТ ЗА ПОДАДЕНИТЕ ОТ ВАС СИГНАЛИ? В случай, че упражнявате предоставените Ви права недобросъвестно и съзнателно подадете неверен сигнал, съдържащ несъществуващи факти и обстоятелства, носите гражданска отговорност за причинените на лицето, срещу което е насочен сигналът вреди. В този случай подлежите и на административно наказание - глоба в размео от 3000 до 7000 лв.глоба1; В случай, че в сигналът Ви се съдържат данни за извършено престъпление, които Ви е известно, че са неистински, наред с горепосочената отговорност, носите и наказателна отговорност за набеждаване по чл. 286 от Наказателния кодекс. В случай, че възпрепятствате разследване на сигнал, подаден от друго лице или не оказвате дължимото съдействие на служителя, който го разглежда сигнала, може да бъдете наказани с глоба от 400 до 4000 лв. за възпрепятстване или опит да се възпрепятства подаването на сигнал, подаден в изпълнение на целта на ЗЗЛПСПОИН. За допълителна информация и разяснения no настоящите указания и прпложение на ЗЗЛПСПОИН, можете да задавате въпросите си на ел. адрес rmuseum.kn@mail.bg 133ЛПСПОИН: Чл.у45. Когато е установено, че лицето съзнателно е подало сигнал или е оповестило публично невярна информация, се наказва с глоба от 3000 до 7000 лв. Правото на засегнатото лице да претендира обезщетение за претърпени вреди се запазва. 2 Наказателен кодекс: Чл. 286. (1) Който пред надлежен орган на властта набеди някого в престьпление, като знае, че е невинен, или представи неистински доказателства срещу него, се наказва за набедяване с лишаване от свобода от една до шест години и с обществено порицание. (2) Ако набеденият бъде привлечен кьм наказателна отговорност, наказанието е лшиаване от свобода от една до десет години.
|
|
|
|
|